kbodog 2013.04.29. 20:24

Matlab

Többen kérdezték már, hogy tanulok-e egyáltalán az utazgatások között, járok-e egyetemre. Nos a válasz igen, azért hébe-hóba befigyel egy-két órarendi óra is, de azért messze nem annyi, mint első féléves koromban. Összesen 4 tantárgyam van szumma 21 kreditért, és a félév végének közeledtével mindegyikiről igyekszem írni egy keveset. Ezek az unalmas bejegyzések talán inkább a jövő erasmusosainak lehet hasznos, de bizonyítékként is jó lesz a kétkedőknek.

ml.PNGElsőként kezdeném az egyszerűen csak Matlabnak nevezett tárggyal, mivel ebből már levizsgáztam. A tárgy amolyan self-study jelleggel fut, ami annyit tesz, hogy nincsenek órarendi órák belőle. A félév elején tartott a tanár egy rövid eligazítást, adott néhány kinyomtatott jegyzetet, de onnantól mindenkinek saját magának kellett dolgoznia. Természetesen bármikor lehet segítséget kérni, akár e-mailben, akár személyes konzultáción, de alapvetően könnyen elsajátíthatóak az alapok. Egy idő után már úgy éreztem, hogy elég a gyakorlásból, ekkor egy rövid (papíralapú) vizsgán kellett bizonyítanom, hogy valóban. Pár sor volt az egész, egy függvényt kellett felírni Matlab operátorok és parancsok segítségével, ami után megkaptam a nagy házi feladatot. Ez egy kicsit komolyabb volt, mint a jegyzetben szereplő példák: egy kipufogódobot kellett vizsgálnom, kicsit számolgatnom vele. A mechanikai tudásra nincs különösebben szükség, minden egyenlet le van vezetve, nekem csak a szoftverbe kellett átültetnem. Persze nem ártott, hogy egy kicsit mögé tudtam gondolni az egésznek, de a lényeg nem azon volt, hogy fel tudjam írni a differenciál egyenletet.

A kész házi feladatot e-mailben kell elküldeni a javító tanárnak, aki átnézi, és ha szükséges, akkor visszaküldi javításra. Ha minden rendben van, akkor már csak egy prezentációnak nevezett félórás beszélgetés van hátra. Lényegében meg kellett védenem a programomat, bizonyítanom kellett, hogy én írtam, és tudom is, hogy mit miért csináltam így vagy úgy. A tárgy nem osztályzattal zárul, hanem megfelelt/nem megfelelt értékelés kerül az itteni Neptunba.

Kiknek és miért ajánlom? Mindenkinek, aki meg szeretné ismerni a Matlabot. Nulla előtanulmánnyal is el lehet végezni a tárgyat (én is így kezdtem), és még hasznos is lehet a megszerzett tudás a későbbiekben (de most komolyan). 3 kredit, és nem kell vért izzadni a teljesítéséhez, különösen előnyös, hogy magadnak oszthatod be az idődet.

Tárgy neve: Matlab
Kredit: 3
Követelmény: elővizsga, házi feladat, prezentáció
Értékelés: P, F (Pass, Fail)
Weboldal: link

A bejegyzés trackback címe:

https://szoke-kek-szemu.blog.hu/api/trackback/id/tr385253248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása