kbodog 2013.02.20. 19:41

Bromma Airport

Hová is kirándulna máshova egy leendő légifolyamatos közlekedésmérnök? Stockholmnak több repülőtere is van: Skavsta, amit a fapadosok használnak előszeretettel; Arlanda, ami a hagyományos társaságok légikikötője; Bromma, ami pedig szinte kizárólag belföldi forgalomban használatos (illetve még néhány kisebb repülőtér elszórtan a városszélén).

Bromma forgalmának nagy részét a képen látható Malmö Aviation bonyolítja le BAe 146 (Jumbolino) típusú repülőgépekkel, illetve gyakori vendégek még a magángépek is.

154.JPG

(A nem tökéletes képekben nagy szerepet játszik a rossz fényviszony is: körülbelül két hete nem láttam a napot 10 percnél tovább, szóval elég nehéz így szép felvételeket készíteni. De talán a jövőhéten kibukkan a felhők közül.)

A bejegyzés trackback címe:

https://szoke-kek-szemu.blog.hu/api/trackback/id/tr585094032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.04.03. 13:40:24

Na, akkor jól sejtettem hogy Brommában csak belföldiek szállnak le.Szokták még Västeråst is stockholmi reptérnek nevezni.Azt nem tudom, hogy az illetékes hányas volt földrajzból, de hogy átlagosan 80-100 kmre lévő reptereket stockholminak neveznek, az számomra minimum röhejes.Mitha Lisztferihegy 1 mondjuk Siófokon lenne, egy másik mondjuk Egerben, egy harmadik meg Győrben.És mind Budapest Airport lenne...

kbodog · http://szoke-kek-szemu.blog.hu/ 2013.04.03. 18:30:55

Szerintem azért használják a nagy városok neveit, mert különben senki, vagy legalábbis nagyon kevesen ismernének rá. "A Wizz Air repül Skavstára és Charleroi-ra." Sokkal jobban el lehet már adni a Stockholm és a Brüsszel nevek. Persze utána már jönnek a problémák a városba való bejutással, de legalább néhány 10 euróból oda lehet repülni. Valamit valamiért.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.04.03. 23:14:14

@kbodog: Igen, igazad lehet.És ilyenkor van az, hogy esetleg a Bp-Stoki(Brüsszel, akármi...) táv lcsóbb, mint a külföldi reptérről bejutni a városba.Mig Luleaban éltünk, repüléskor rendszeresen az volt, hogy a Lulea-Arlanda táv kétszer annyiba került(a feleakkora táv!)mint az Arlanda-Ferkóhegy...Nem győztem anyázkodni.De végül is belegondolva logikus lehet, a belföldi részre nem tudnak akkora kedvezményt adni, és nem is veszik igénybe olyan sokan.

kbodog · http://szoke-kek-szemu.blog.hu/ 2013.04.03. 23:59:25

@geegee.: Igen-igen, az gyakran előfordul, hogy a reptéri busz a drágább.
A belföldi svéd repülés pedig azért drága, mert működik az országban a keresztfinanszírozás valamilyen formája. Ha valahova megy vonat, akkor a légiközlekedést plusz adókkal sújtják, lévén hogy környezetszennyezőbb.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.04.05. 14:38:24

@kbodog: Az annyjuk jó istenit... :-[ Nem hogy inkább arrafelé fejlesztenék a vonatokat, amerre nincs repülőtér.Ha van vonat is, meg repülő is, akkor ki a bánat megy vonattal, napokig utazva esetleg?Nem beszélve, hogy még így is van, hogy a vonat a drágább.Vicc az egész.

Carpy · http://japanvasut.blog.hu/ 2013.05.11. 16:12:35

@kbodog: Tudnál arról további információkkal szolgálni, hogy ez a légi-közlekedést sújtó adó pontosan hogyan is néz ki, mi alapján számítódik?
Köszönöm előre is!
süti beállítások módosítása